Powered by DXC Technology
  • Om TransformationTools
  • SE DK NO
  • Teman
  • Manufacturing
  • Retail
  • Utility
Sök
    • Automation
    • Big Data & Analytics
    • Cloud
    • Förändringsledning
    • Internet of Things
    • IT-utveckling och lösningar
    • Persondata | GDPR
    • Säkerhet
    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Automation

    Vad ska automatiseras? Använd ett verktyg för processidentifiering

    En av utmaningarna med RPA är att företagsledare inte vet vilka processer de ska börja att automatiseras. Det är här som ett analysverktyg för processer kan vara till hjälp.

    Läs fler artiklar om Automation
    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    AI

    Djup förstärkt inlärning: ett steg närmare verklig AI

    Djup förstärkt inlärning innebär att maskiner interagerar med sin omgivning genom att bearbeta observationer och vidta åtgärder utan vägledning från människor.

    Teknologi

    Nya tekniker ger konkurrensfördelar

    Hur kan företag skapa nya innovationer med hjälp av virtuell och förstärkt verklighet? Vilket mervärde kan drönare ge? Och hur är det med artificiell intelligens? Här får du svaren.

    Läs fler artiklar om Big Data & Analytics
    Cloud

    Molnalkemi omvandlar data till pengar

    Dra nytta av det fullständiga värdet i dina data genom att använda dig av molnets skalbarhet. Molnet är det snabbaste och minst kostsamma sättet att integrera data.

    Cloud

    Molnet mognar i högpresterande datorsystem

    Molnet mognar och för in ny flexibilitet i högpresterande datorsystem

    Teknologi

    Nya tekniker ger konkurrensfördelar

    Hur kan företag skapa nya innovationer med hjälp av virtuell och förstärkt verklighet? Vilket mervärde kan drönare ge? Och hur är det med artificiell intelligens? Här får du svaren.

    Läs fler artiklar om Cloud
    Kontra-Industriell

    Den kontraindustriella revolutionen

    Dagens revolution går lika långt som den första industriella revolutionen. Varför? Idag har immateriella tillgångar ersatt fysiska tillgångar som den främsta grunden för värdeskapande.

    Supply chain

    Varje konsument kommer att ha sin egen distributionskedja

    Produkter blir allt mer skräddarsydda efter konsumentens specifika behov. Det innebär att varje enskild konsument kommer att ha sin egen distributionskedja.

    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    Läs fler artiklar om Förändringsledning
    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    AI

    Djup förstärkt inlärning: ett steg närmare verklig AI

    Djup förstärkt inlärning innebär att maskiner interagerar med sin omgivning genom att bearbeta observationer och vidta åtgärder utan vägledning från människor.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Internet of Things
    Kontra-Industriell

    Den kontraindustriella revolutionen

    Dagens revolution går lika långt som den första industriella revolutionen. Varför? Idag har immateriella tillgångar ersatt fysiska tillgångar som den främsta grunden för värdeskapande.

    Cloud

    Molnalkemi omvandlar data till pengar

    Dra nytta av det fullständiga värdet i dina data genom att använda dig av molnets skalbarhet. Molnet är det snabbaste och minst kostsamma sättet att integrera data.

    Supply chain

    Varje konsument kommer att ha sin egen distributionskedja

    Produkter blir allt mer skräddarsydda efter konsumentens specifika behov. Det innebär att varje enskild konsument kommer att ha sin egen distributionskedja.

    Läs fler artiklar om IT-utveckling och lösningar
    Reduce IT Complexity - teknisk gjeld

    Teknikskulden sätter stopp för innovationen

    Teknikskulder eller föråldrad teknik utgör ett stort hinder för företagens möjligheter till innovation och försämrar konkurrenskraften.

    GDPR

    Hård brexit leder till GDPR-problem

    Vid en hård brexit kommer man inte längre att kunna överföra personuppgifter till Storbritannien. Det kan få stora konsekvenser för företag med brittisk verksamhet. Här får du fem råd.

    Mikkel Kruse

    Rädsla och företagskultur bromsar databaserad tillväxt

    Även om den högsta ledningen har upprättat en strategi för att företaget ska stärkas genom ökad användning av data, bromsas framstegen ofta av gamla vanor, silosystem och rädsla för att dela data.

    Läs fler artiklar om Persondata | GDPR
    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    Cyber extortion

    Cyberutpressning blir allt mer intimt

    Brottslingar har många nya cyberutpressningsmöjligheter tack vare att våra digitala enheter är en ständigt närvarande del av våra liv. Vilka motåtgärder kan företagen vidta?

    5G future factory

    5G, IoT och AI skapar den perfekta teknikstormen i fabrikerna

    5G, internetanslutna givare och artificiell intelligens skapar en perfekt storm, menar Telenor. Läs om hur Telenor testar dessa tre tekniker för att skapa framtidens fabriker och produktion.

    Läs fler artiklar om Säkerhet
    • Datadriven produktion
    • Digital transition
    • Processoptimering
    • Robotar
    • Supply Chain Management
    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Smart factory

    Kan smarta fabriker ge bättre kundupplevelser?

    Smarta fabriker, som blir möjliga genom Industri 4.0, kan dra nytta av fördelarna hos sammankopplade, intelligenta system för att förändra kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Datadriven produktion
    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Smart factory

    Kan smarta fabriker ge bättre kundupplevelser?

    Smarta fabriker, som blir möjliga genom Industri 4.0, kan dra nytta av fördelarna hos sammankopplade, intelligenta system för att förändra kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Digital transition
    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Smart factory

    Kan smarta fabriker ge bättre kundupplevelser?

    Smarta fabriker, som blir möjliga genom Industri 4.0, kan dra nytta av fördelarna hos sammankopplade, intelligenta system för att förändra kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Processoptimering
    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Smart factory

    Kan smarta fabriker ge bättre kundupplevelser?

    Smarta fabriker, som blir möjliga genom Industri 4.0, kan dra nytta av fördelarna hos sammankopplade, intelligenta system för att förändra kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Robotar
    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Smart factory

    Kan smarta fabriker ge bättre kundupplevelser?

    Smarta fabriker, som blir möjliga genom Industri 4.0, kan dra nytta av fördelarna hos sammankopplade, intelligenta system för att förändra kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Supply Chain Management
    • Omnikanal
    • Marketing
    • Enabling employees
    • E-commerce
    • Kundlojalitet
    • IT-utveckling och lösningar
    • Kundupplevelse
    • Retailtrender
    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Stärk ditt detaljhandelsföretag med AI i molnet

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail gör ditt detaljhandelsföretag mer flexibelt och hjälper dig att komma närmare kunderna.

    POS Clienteling

    Clienteling: vad det innebär och varför du behöver det i ditt Retail POS

    Clienteling innebär att det personliga bemötandet åter blir en del av shopping i butik. Det betyder att när dina kunder vill ha praktisk hjälp så kan din personal erbjuda just det.

    Så här säljer du till moderna konsumenter

    Så här säljer du till moderna konsumenter

    Du kommer att sälja mer om du ger moderna konsumenter oberoende, mening och värdegrund. Se vad det betyder och hur du erbjuder det till dem.

    Läs fler artiklar om Omnikanal
    POS Clienteling

    Clienteling: vad det innebär och varför du behöver det i ditt Retail POS

    Clienteling innebär att det personliga bemötandet åter blir en del av shopping i butik. Det betyder att när dina kunder vill ha praktisk hjälp så kan din personal erbjuda just det.

    WMS-platform retail

    Fem tips: Så väljer du WMS-plattform till din detaljhandelsverksamhet

    Det kan vara en lång och komplicerad process att välja och implementera rätt WMS-plattform till sin detaljhandelsverksamhet. Här får du fem tips för att pricka rätt.

    Marketing Dynamics 365

    Så stärker du din marknadsföring med Dynamics 365

    Träffa mitt i prick! Dynamics 365 for Marketing är ett effektivt verktyg som drar nytta av alla företagets data och ger kunderna den perfekta, personligt anpassade kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Marketing
    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Stärk ditt detaljhandelsföretag med AI i molnet

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail gör ditt detaljhandelsföretag mer flexibelt och hjälper dig att komma närmare kunderna.

    POS Clienteling

    Clienteling: vad det innebär och varför du behöver det i ditt Retail POS

    Clienteling innebär att det personliga bemötandet åter blir en del av shopping i butik. Det betyder att när dina kunder vill ha praktisk hjälp så kan din personal erbjuda just det.

    Så här säljer du till moderna konsumenter

    Så här säljer du till moderna konsumenter

    Du kommer att sälja mer om du ger moderna konsumenter oberoende, mening och värdegrund. Se vad det betyder och hur du erbjuder det till dem.

    Läs fler artiklar om Enabling employees
    Julhandeln detaljhandel

    Retailexperten: 6 tips inför julhandeln

    Julhandeln: Vad ska detaljhandeln tänka på för att lyckas? Retailexpert Anders Trege delar sina bästa tips.

    Lyckas med julhandeln

    3 tips som räddar din julhandel

    Hur kan du undvika att din nätbutik eller fysiska butik slutar fungera pre-cis före jul, precis som det skedde för tusentals butiker på Black Friday? Expert har tre goda råd.

    Black Friday tips

    Så lyckas du med Black Friday

    Är du redo inför årets stora köpfest? Retailexpert Anders Trege berättar om fem fördelar och ger dig fem tips inför Black Friday.

    Läs fler artiklar om E-commerce
    Julhandeln detaljhandel

    Retailexperten: 6 tips inför julhandeln

    Julhandeln: Vad ska detaljhandeln tänka på för att lyckas? Retailexpert Anders Trege delar sina bästa tips.

    Black Friday tips

    Så lyckas du med Black Friday

    Är du redo inför årets stora köpfest? Retailexpert Anders Trege berättar om fem fördelar och ger dig fem tips inför Black Friday.

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Stärk ditt detaljhandelsföretag med AI i molnet

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail gör ditt detaljhandelsföretag mer flexibelt och hjälper dig att komma närmare kunderna.

    Läs fler artiklar om Kundlojalitet

    PSD 2-direktivet öppnar upp för kreativitet och entreprenörskap

    Vill du veta hur din verksamhet kan dra nytta av PSD 2-direktivet? I den här artikeln berättar Morgan Sellén, Managing Director på Verifone Sweden om möjligheterna för detaljhandeln.

    Lyckas med julhandeln

    3 tips som räddar din julhandel

    Hur kan du undvika att din nätbutik eller fysiska butik slutar fungera pre-cis före jul, precis som det skedde för tusentals butiker på Black Friday? Expert har tre goda råd.

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Stärk ditt detaljhandelsföretag med AI i molnet

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail gör ditt detaljhandelsföretag mer flexibelt och hjälper dig att komma närmare kunderna.

    Läs fler artiklar om IT-utveckling och lösningar

    PSD 2-direktivet öppnar upp för kreativitet och entreprenörskap

    Vill du veta hur din verksamhet kan dra nytta av PSD 2-direktivet? I den här artikeln berättar Morgan Sellén, Managing Director på Verifone Sweden om möjligheterna för detaljhandeln.

    Julhandeln detaljhandel

    Retailexperten: 6 tips inför julhandeln

    Julhandeln: Vad ska detaljhandeln tänka på för att lyckas? Retailexpert Anders Trege delar sina bästa tips.

    Black Friday tips

    Så lyckas du med Black Friday

    Är du redo inför årets stora köpfest? Retailexpert Anders Trege berättar om fem fördelar och ger dig fem tips inför Black Friday.

    Läs fler artiklar om Kundupplevelse

    PSD 2-direktivet öppnar upp för kreativitet och entreprenörskap

    Vill du veta hur din verksamhet kan dra nytta av PSD 2-direktivet? I den här artikeln berättar Morgan Sellén, Managing Director på Verifone Sweden om möjligheterna för detaljhandeln.

    Julhandeln detaljhandel

    Retailexperten: 6 tips inför julhandeln

    Julhandeln: Vad ska detaljhandeln tänka på för att lyckas? Retailexpert Anders Trege delar sina bästa tips.

    Lyckas med julhandeln

    3 tips som räddar din julhandel

    Hur kan du undvika att din nätbutik eller fysiska butik slutar fungera pre-cis före jul, precis som det skedde för tusentals butiker på Black Friday? Expert har tre goda råd.

    Läs fler artiklar om Retailtrender
    • Utility som handelsvara
    • Från mätare till människa
    • Digital Utility 3.0
    • Nordisk Innovation
    Uniper CIO digital strategi

    Globalt energiföretag med skyhöga ambitioner

    Uniper är ett av världens yngsta energiföretag. Trots detta har de en mycket ambitiös digital strategi.

    Søfartsindustrien olie blockchain

    Blockchain kan ge sjöfartsindustrin renare olja

    Blockchain kan vara sjöfartsindustrins räddning från olja av dålig kvalitet, genom registrering av bränslekvaliteten vid varje transaktion.

    Analytics utility

    Analytics-experten: Fördelarna som energibolagen kan uppnå

    Analytics kan hjälpa energibolag att öka merförsäljning, minska kostnader och förutspå kundtapp. Ta del av fördelarna med analytics, hur du kommer igång och ta del av vad energibolag bör tänka på.

    Läs fler artiklar om Utility som handelsvara
    Uniper CIO digital strategi

    Globalt energiföretag med skyhöga ambitioner

    Uniper är ett av världens yngsta energiföretag. Trots detta har de en mycket ambitiös digital strategi.

    Machine Learning

    Machine Learning ska ge nätbolagen ny kunskap

    Ett danskt forskningsprojekt med Machine Learning ska hjälpa nätbolagen att driftssäkra sina små transformatorstationer.

    CRM 11 skridt

    CRM-klar i 11 steg

    Många begår elementära fel under förberedelsen av ett CRM-projekt. Här får du 11 steg för hur du undviker dödsspiralen.

    Läs fler artiklar om Från mätare till människa
    Uniper CIO digital strategi

    Globalt energiföretag med skyhöga ambitioner

    Uniper är ett av världens yngsta energiföretag. Trots detta har de en mycket ambitiös digital strategi.

    Machine Learning

    Machine Learning ska ge nätbolagen ny kunskap

    Ett danskt forskningsprojekt med Machine Learning ska hjälpa nätbolagen att driftssäkra sina små transformatorstationer.

    Brain

    Energibranschen måste börja arbeta med analytics

    Analytics är ett samlingsbegrepp för metoder och discipliner som handlar om att använda data för att bättre skapa sammanhang i data, förutse framtida utveckling och ta fram bättre beslutsunderlag.

    Läs fler artiklar om Digital Utility 3.0
    Uniper CIO digital strategi

    Globalt energiföretag med skyhöga ambitioner

    Uniper är ett av världens yngsta energiföretag. Trots detta har de en mycket ambitiös digital strategi.

    Datahubben i Danmark

    Nordiska DataHubs kan ge en starkare elmarknad

    DataHubs: Sverige ska skapa en DataHub där elnätsbolag och elhandelsbolag kan utbyta data om kunder och deras elanvändning, och man drar nytta av danska erfarenheter.

    Dataetik framtidens arbetsplats

    Dataetik: ISS har fyllt framtidens arbetsplats med sensorer

    Dataetik sätter gränser för ISS användning av personuppgifter på framtidens arbetsplats, men visionen om ett smartare kontor får kraft av sensorer.

    Läs fler artiklar om Nordisk Innovation
    • Teman
      • Automation
      • Big Data & Analytics
      • Cloud
      • Förändringsledning
      • Internet of Things
      • IT-utveckling och lösningar
      • Persondata | GDPR
      • Säkerhet
    • Manufacturing
      • Datadriven produktion
      • Digital transition
      • Processoptimering
      • Robotar
      • Supply Chain Management
    • Retail
      • Omnikanal
      • Marketing
      • Enabling employees
      • E-commerce
      • Kundlojalitet
      • IT-utveckling och lösningar
      • Kundupplevelse
      • Retailtrender
    • Utility
      • Utility som handelsvara
      • Från mätare till människa
      • Digital Utility 3.0
      • Nordisk Innovation
      • Om TransformationTools
      • SE DK NO
      • TransformationTools
      • Så blir CRM 100 % integrerat i medarbetarnas vardag
      • 25. juli 2018
      • CRM
      • Förändringsledning
      • IT-utveckling och lösningar

      Så blir CRM 100 % integrerat i medarbetarnas vardag

      Så blir CRM 100 % integrerat i medarbetarnas vardag

      Om du vill att CRM ska integreras till 100 % i användarnas vardag behöver du teknologier och gränssnitt som passar ihop sömlöst. Foto: Getty Images.

      Christian P. Olsen
      Om Christian P. Olsen

      It-skribent med starkt kommersiellt fokus. 

      Kontakta och följ Christian P. Olsen

      • Email: chrpo@eg.dk

      Utvalda

      Digitala drivkrafter hjälper dig att sätta kurs mot den blåa oceanen

      Av: Christian P. Olsen

      Alex Nielsen_ digitalisering

      Kundernas beteende förändras ständigt. Kan du hänga med i utvecklingen?

      Av: Christian P. Olsen

      Möt den digitala kundens förväntningar

      GDPR: Lagrar du din medarbetares personuppgifter lagligt?

      Av: Christian P. Olsen

      GDPR personuppgifter

      Se allt av Christian P. Olsen

      Teknik och möjligheter är viktigt - men investeringen är meningslös om användarna inte använder systemet. Här är vårt svar på CRM-lösningen som ger den djupaste integrationen i vardagen.

       

      Ingen arbetar en hel dag i CRM, Outlook, Word eller Excel. Man lägger heller inte en hel arbetsdag på att leta efter kontakter i LinkedIn. Verkligheten är att vi alla ständigt byter från program till program och från plattform till plattform. En av nackdelarna med detta är att vi ofta behöver lägga tid på att överföra eller uppdatera data från ett format till ett annat. Tid som inte resulterar i annat än irritation. Därför har olika CRM-system länge varit inriktade på att utveckla och erbjuda olika integrationsmoduler. En CRM-leverantör har dock en mycket stor fördel, som nu också offensivt nyttjas. 

       

      Full integration under hela arbetsdagen

      Genom att helt integrera sina CRM-appar i Dynamics AX och Office-paketet har Microsoft nyttjat möjligheten att erbjuda en fullständigt sömlös användarupplevelse och datauppdatering. Du kan spåra en hel kunddialog i Outlook. När du till exempel ringer via Skype skapas aktiviteten automatiskt i CRM, så att anteckningar från konversationen automatiskt upprättas direkt i CRM - utan att du behöver lägga tid på att flytta och uppdatera data. På grund av den djupa integrationen är all data alltid tillgänglig och uppdaterad. Och Microsoft har bara börjat.

       

      Kommande möjligheter - LinkedIn-integration blir central

      Enligt Bo Møller, Senior Solution Sales Professional, Dynamics 365 på Microsoft, arbetar man konstant med att integrera funktionaliteten mellan plattformarna. Snart förväntas det till exempel vara möjligt att skriva e-post till potentiella kunder i Dynamics och sedan spåra dem genom CRM-appen via LinkedIn. Därmed blir det möjligt att automatiskt se när någon byter jobb eller roll. Du kommer också kunna få automatiska meddelanden i Outlook med information om gemensamma kontakter på LinkedIn, något som kan öppna dörren till ett möte. En annan kommande möjlighet är att få meddelanden i sin tidslinje när en potentiell kund öppnar innehåll som delats via LinkedIn.

       

      En annan spännande möjlighet att använda en kommande Office 365-integration för att se en sammanfattning av en persons LinkedIn-profil genom att hålla muspekaren över kontaktkortet. Detta kommer att finnas tillgängligt i hela Office-paketet, dvs. även i Skype, där det blir möjligt att se bakgrunden och eventuella gemensamma kontakter bland alla mötesdeltagare. Det ökar möjligheten till att hitta gemensamma referenser eller bakgrunder.

       

      Har ditt CRM-system hamnat i en ond cirkel? Så vet du 

       

      CRM-lösningar måste vara flexibla - och breda

      Tiden då man köpte allt eller inget är förbi. Därför har Microsoft utvecklat ett brett utbud av appar som kan köpas och integreras styckvis. 

       

      • Dynamics 365 for Sales 

      • Dynamics 365 for Marketing 

      • Dynamics 365 for Customer Service 

      • Dynamics 365 for Field Service 

      • Dynamics 365 for Project Services Automation 

       

       

      Fördelarna är stora - och de blir ännu större

      Med dessa appar och djup integration i Dynamics AX och Office-paketet har Microsoft möjlighet att erbjuda sina kunder och deras användare olika alternativ. Men ännu är hela integrationen och utvecklingen av lösningar i sin linda - skillnaden mellan Microsofts CRM-lösningar och resten av marknaden kommer sannolikt att bli ännu större under de kommande åren.

       

      Den sömlösa integrationen mellan Office 365, CRM apps och Dynamics AX är en avgörande skillnad.

       

      Michael Weis, Vice President för Solution Sales på EG, är ständigt i kontakt med kundmarknaden och har full koll på deras syn på CRM-lösningar. 

       

      - Det finns en mycket tydlig tendens att kunderna förväntar sig att möjligheter och teknologier ska vara fullt utvecklade. Det som verkligen intresserar dem är integration i organisationens befintliga system samt befintliga processer och arbetsflöden för medarbetare. Är det något man har lärt sig under de senaste tio åren så är det att CRM-system som inte är enkla att använda och som inte erbjuder fördelar för de som behöver dem i vardagen sällan blir lyckade. Här har Microsofts appar en mycket stor fördel. Genom integrationen med Dynamics AX och Office-paketet får organisationen och användarna ett brett utbud av tydliga fördelar som de kan använda i sin vardag. De flesta är i grunden skeptiska till förändringar, men när det går att undvika överflödiga uppgifter, såsom att föra över data från ett ark till ett annat, blir vi omedelbart mer intresserade, avslutar Michael Weis. 

       

      Se video: Så skapade Verdo en enhetlig pipeline med Microsoft Dynamics 365

       

      Dra full nytta av CRM-investeringen

       

      Gratis whitepaper: Elva steg som gör verksamheten redo för CRM

       

      • Dela

      Utnyttja de digitala affärsmöjligheterna

      Anmäla dig till nyhetsbrev från oss på DXC Technology och få strategisk inspiration och praktiska förslag på hur ditt företag bäst kan utnyttja digitala möjligheter - direkt i din inkorg.


      Vi på DXC har spännande erbjudanden och nyheter om våra produkter och tjänster som vi hoppas att du vill höra om via e-post. Vi kommer att använda din information för att förutsäga vad du kanske är intresserad av. Vi hanterar din data med respekt och du hittar detaljerna om det i vår integritetspolicy.

       

      Genom att godta att DXC hanterar din data ger du oss möjligheten att tillhandahålla skräddarsytt innehåll i marknadsföringssyfte. Hanteringen av data låter DXC använda informationen om dig för att leverera det mest relevanta innehållet. Detta samtycke kan upphävas när som helst. För mer information om hur data används, vänligen se DXC:s integritetspolicy.

      CRM CRM-projekt
      Artikel

      Så blir CRM-systemet motorn som du behöver

      75 procent av alla CRM-projekt misslyckas. Men med hjälp av några enkla steg blir CRM-systemet en kraftfull motor som kan stärka konkurrenskraften. EG:s CRM-expert Michael Weis berättar hur du lyckas....

      • Förändringsledning
      • Marketing
      • Kundlojalitet
      • IT-utveckling och lösningar
      Den digitala kunden CRM
      Artikel

      Så når du den digitala kunden

      The age of the customer kräver en välfungerende CRM-lösning. CRM-experten Michael Weis berättar hur en CRM-lösning hjälper till med att skapa en digital kundupplevelse och kundservice....

      • Big Data & Analytics
      • Förändringsledning
      • IT-utveckling och lösningar
      • Kundupplevelse
      Dynamics 365 for marketing
      Andra läser också
      Microsoft Dynamics 365 molnet moln

      Dynamics 365 skapar en solid plattform för verksamhetsapplikationer

      Application Managed Services by EG

      Är outsourcing relevant när applikationerna flyttas till molnet?

      Lyckeby molnet

      Molnet: Lyckebys recept på ett lyckat ERP-projekt

      IT outsourcing
      TRANSFORMATIONTOOLS C/O DXC Technology
      +46 8 524 910 00
      Personuppgiftspolicy