Powered by DXC Technology
  • Om TransformationTools
  • SE DK NO
  • Teman
  • Manufacturing
  • Retail
  • Utility
Sök
    • Automation
    • Big Data & Analytics
    • Cloud
    • Förändringsledning
    • Internet of Things
    • IT-utveckling och lösningar
    • Persondata | GDPR
    • Säkerhet
    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Automation

    Vad ska automatiseras? Använd ett verktyg för processidentifiering

    En av utmaningarna med RPA är att företagsledare inte vet vilka processer de ska börja att automatiseras. Det är här som ett analysverktyg för processer kan vara till hjälp.

    Läs fler artiklar om Automation
    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    AI

    Djup förstärkt inlärning: ett steg närmare verklig AI

    Djup förstärkt inlärning innebär att maskiner interagerar med sin omgivning genom att bearbeta observationer och vidta åtgärder utan vägledning från människor.

    Teknologi

    Nya tekniker ger konkurrensfördelar

    Hur kan företag skapa nya innovationer med hjälp av virtuell och förstärkt verklighet? Vilket mervärde kan drönare ge? Och hur är det med artificiell intelligens? Här får du svaren.

    Läs fler artiklar om Big Data & Analytics
    Cloud

    Molnalkemi omvandlar data till pengar

    Dra nytta av det fullständiga värdet i dina data genom att använda dig av molnets skalbarhet. Molnet är det snabbaste och minst kostsamma sättet att integrera data.

    Cloud

    Molnet mognar i högpresterande datorsystem

    Molnet mognar och för in ny flexibilitet i högpresterande datorsystem

    Teknologi

    Nya tekniker ger konkurrensfördelar

    Hur kan företag skapa nya innovationer med hjälp av virtuell och förstärkt verklighet? Vilket mervärde kan drönare ge? Och hur är det med artificiell intelligens? Här får du svaren.

    Läs fler artiklar om Cloud
    CFO

    Hur CFO's bibehåller makten

    Posten som CFO anses ibland vara viktigare VD-posten. Men om CFO's inte har tillräckligt goda kunskaper om företaget begränsas deras makt i stor utsträckning.

    Kontra-Industriell

    Den kontraindustriella revolutionen

    Dagens revolution går lika långt som den första industriella revolutionen. Varför? Idag har immateriella tillgångar ersatt fysiska tillgångar som den främsta grunden för värdeskapande.

    Supply chain

    Varje konsument kommer att ha sin egen distributionskedja

    Produkter blir allt mer skräddarsydda efter konsumentens specifika behov. Det innebär att varje enskild konsument kommer att ha sin egen distributionskedja.

    Läs fler artiklar om Förändringsledning
    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    AI

    Djup förstärkt inlärning: ett steg närmare verklig AI

    Djup förstärkt inlärning innebär att maskiner interagerar med sin omgivning genom att bearbeta observationer och vidta åtgärder utan vägledning från människor.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Internet of Things
    CFO

    Hur CFO's bibehåller makten

    Posten som CFO anses ibland vara viktigare VD-posten. Men om CFO's inte har tillräckligt goda kunskaper om företaget begränsas deras makt i stor utsträckning.

    Kontra-Industriell

    Den kontraindustriella revolutionen

    Dagens revolution går lika långt som den första industriella revolutionen. Varför? Idag har immateriella tillgångar ersatt fysiska tillgångar som den främsta grunden för värdeskapande.

    Cloud

    Molnalkemi omvandlar data till pengar

    Dra nytta av det fullständiga värdet i dina data genom att använda dig av molnets skalbarhet. Molnet är det snabbaste och minst kostsamma sättet att integrera data.

    Läs fler artiklar om IT-utveckling och lösningar
    Reduce IT Complexity - teknisk gjeld

    Teknikskulden sätter stopp för innovationen

    Teknikskulder eller föråldrad teknik utgör ett stort hinder för företagens möjligheter till innovation och försämrar konkurrenskraften.

    GDPR

    Hård brexit leder till GDPR-problem

    Vid en hård brexit kommer man inte längre att kunna överföra personuppgifter till Storbritannien. Det kan få stora konsekvenser för företag med brittisk verksamhet. Här får du fem råd.

    Mikkel Kruse

    Rädsla och företagskultur bromsar databaserad tillväxt

    Även om den högsta ledningen har upprättat en strategi för att företaget ska stärkas genom ökad användning av data, bromsas framstegen ofta av gamla vanor, silosystem och rädsla för att dela data.

    Läs fler artiklar om Persondata | GDPR
    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    Cyber extortion

    Cyberutpressning blir allt mer intimt

    Brottslingar har många nya cyberutpressningsmöjligheter tack vare att våra digitala enheter är en ständigt närvarande del av våra liv. Vilka motåtgärder kan företagen vidta?

    5G future factory

    5G, IoT och AI skapar den perfekta teknikstormen i fabrikerna

    5G, internetanslutna givare och artificiell intelligens skapar en perfekt storm, menar Telenor. Läs om hur Telenor testar dessa tre tekniker för att skapa framtidens fabriker och produktion.

    Läs fler artiklar om Säkerhet
    • Datadriven produktion
    • Digital transition
    • Processoptimering
    • Robotar
    • Supply Chain Management
    Intelligent produktion

    Experter på smart tillverkning: fokusera på dessa grundläggande åtgärder

    Två experter inom tillverkningsbranschen understryker att öppenhet och samarbete är nycklarna för den som vill lyckas med smart tillverkning.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Läs fler artiklar om Datadriven produktion
    Intelligent produktion

    Experter på smart tillverkning: fokusera på dessa grundläggande åtgärder

    Två experter inom tillverkningsbranschen understryker att öppenhet och samarbete är nycklarna för den som vill lyckas med smart tillverkning.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Läs fler artiklar om Digital transition
    Intelligent produktion

    Experter på smart tillverkning: fokusera på dessa grundläggande åtgärder

    Två experter inom tillverkningsbranschen understryker att öppenhet och samarbete är nycklarna för den som vill lyckas med smart tillverkning.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Läs fler artiklar om Processoptimering
    Intelligent produktion

    Experter på smart tillverkning: fokusera på dessa grundläggande åtgärder

    Två experter inom tillverkningsbranschen understryker att öppenhet och samarbete är nycklarna för den som vill lyckas med smart tillverkning.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Läs fler artiklar om Robotar
    Intelligent produktion

    Experter på smart tillverkning: fokusera på dessa grundläggande åtgärder

    Två experter inom tillverkningsbranschen understryker att öppenhet och samarbete är nycklarna för den som vill lyckas med smart tillverkning.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Läs fler artiklar om Supply Chain Management
    • Omnikanal
    • Marketing
    • Enabling employees
    • E-commerce
    • Kundlojalitet
    • IT-utveckling och lösningar
    • Kundupplevelse
    • Retailtrender
    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Stärk ditt detaljhandelsföretag med AI i molnet

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail gör ditt detaljhandelsföretag mer flexibelt och hjälper dig att komma närmare kunderna.

    POS Clienteling

    Clienteling: vad det innebär och varför du behöver det i ditt Retail POS

    Clienteling innebär att det personliga bemötandet åter blir en del av shopping i butik. Det betyder att när dina kunder vill ha praktisk hjälp så kan din personal erbjuda just det.

    Så här säljer du till moderna konsumenter

    Så här säljer du till moderna konsumenter

    Du kommer att sälja mer om du ger moderna konsumenter oberoende, mening och värdegrund. Se vad det betyder och hur du erbjuder det till dem.

    Läs fler artiklar om Omnikanal
    POS Clienteling

    Clienteling: vad det innebär och varför du behöver det i ditt Retail POS

    Clienteling innebär att det personliga bemötandet åter blir en del av shopping i butik. Det betyder att när dina kunder vill ha praktisk hjälp så kan din personal erbjuda just det.

    WMS-platform retail

    Fem tips: Så väljer du WMS-plattform till din detaljhandelsverksamhet

    Det kan vara en lång och komplicerad process att välja och implementera rätt WMS-plattform till sin detaljhandelsverksamhet. Här får du fem tips för att pricka rätt.

    Marketing Dynamics 365

    Så stärker du din marknadsföring med Dynamics 365

    Träffa mitt i prick! Dynamics 365 for Marketing är ett effektivt verktyg som drar nytta av alla företagets data och ger kunderna den perfekta, personligt anpassade kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Marketing
    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Stärk ditt detaljhandelsföretag med AI i molnet

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail gör ditt detaljhandelsföretag mer flexibelt och hjälper dig att komma närmare kunderna.

    POS Clienteling

    Clienteling: vad det innebär och varför du behöver det i ditt Retail POS

    Clienteling innebär att det personliga bemötandet åter blir en del av shopping i butik. Det betyder att när dina kunder vill ha praktisk hjälp så kan din personal erbjuda just det.

    Så här säljer du till moderna konsumenter

    Så här säljer du till moderna konsumenter

    Du kommer att sälja mer om du ger moderna konsumenter oberoende, mening och värdegrund. Se vad det betyder och hur du erbjuder det till dem.

    Läs fler artiklar om Enabling employees
    Julhandeln detaljhandel

    Retailexperten: 6 tips inför julhandeln

    Julhandeln: Vad ska detaljhandeln tänka på för att lyckas? Retailexpert Anders Trege delar sina bästa tips.

    Lyckas med julhandeln

    3 tips som räddar din julhandel

    Hur kan du undvika att din nätbutik eller fysiska butik slutar fungera pre-cis före jul, precis som det skedde för tusentals butiker på Black Friday? Expert har tre goda råd.

    Black Friday tips

    Så lyckas du med Black Friday

    Är du redo inför årets stora köpfest? Retailexpert Anders Trege berättar om fem fördelar och ger dig fem tips inför Black Friday.

    Läs fler artiklar om E-commerce
    Julhandeln detaljhandel

    Retailexperten: 6 tips inför julhandeln

    Julhandeln: Vad ska detaljhandeln tänka på för att lyckas? Retailexpert Anders Trege delar sina bästa tips.

    Black Friday tips

    Så lyckas du med Black Friday

    Är du redo inför årets stora köpfest? Retailexpert Anders Trege berättar om fem fördelar och ger dig fem tips inför Black Friday.

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Stärk ditt detaljhandelsföretag med AI i molnet

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail gör ditt detaljhandelsföretag mer flexibelt och hjälper dig att komma närmare kunderna.

    Läs fler artiklar om Kundlojalitet

    PSD 2-direktivet öppnar upp för kreativitet och entreprenörskap

    Vill du veta hur din verksamhet kan dra nytta av PSD 2-direktivet? I den här artikeln berättar Morgan Sellén, Managing Director på Verifone Sweden om möjligheterna för detaljhandeln.

    Lyckas med julhandeln

    3 tips som räddar din julhandel

    Hur kan du undvika att din nätbutik eller fysiska butik slutar fungera pre-cis före jul, precis som det skedde för tusentals butiker på Black Friday? Expert har tre goda råd.

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Stärk ditt detaljhandelsföretag med AI i molnet

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail gör ditt detaljhandelsföretag mer flexibelt och hjälper dig att komma närmare kunderna.

    Läs fler artiklar om IT-utveckling och lösningar

    PSD 2-direktivet öppnar upp för kreativitet och entreprenörskap

    Vill du veta hur din verksamhet kan dra nytta av PSD 2-direktivet? I den här artikeln berättar Morgan Sellén, Managing Director på Verifone Sweden om möjligheterna för detaljhandeln.

    Julhandeln detaljhandel

    Retailexperten: 6 tips inför julhandeln

    Julhandeln: Vad ska detaljhandeln tänka på för att lyckas? Retailexpert Anders Trege delar sina bästa tips.

    Black Friday tips

    Så lyckas du med Black Friday

    Är du redo inför årets stora köpfest? Retailexpert Anders Trege berättar om fem fördelar och ger dig fem tips inför Black Friday.

    Läs fler artiklar om Kundupplevelse

    PSD 2-direktivet öppnar upp för kreativitet och entreprenörskap

    Vill du veta hur din verksamhet kan dra nytta av PSD 2-direktivet? I den här artikeln berättar Morgan Sellén, Managing Director på Verifone Sweden om möjligheterna för detaljhandeln.

    Julhandeln detaljhandel

    Retailexperten: 6 tips inför julhandeln

    Julhandeln: Vad ska detaljhandeln tänka på för att lyckas? Retailexpert Anders Trege delar sina bästa tips.

    Lyckas med julhandeln

    3 tips som räddar din julhandel

    Hur kan du undvika att din nätbutik eller fysiska butik slutar fungera pre-cis före jul, precis som det skedde för tusentals butiker på Black Friday? Expert har tre goda råd.

    Läs fler artiklar om Retailtrender
    • Utility som handelsvara
    • Från mätare till människa
    • Digital Utility 3.0
    • Nordisk Innovation
    Uniper CIO digital strategi

    Globalt energiföretag med skyhöga ambitioner

    Uniper är ett av världens yngsta energiföretag. Trots detta har de en mycket ambitiös digital strategi.

    Søfartsindustrien olie blockchain

    Blockchain kan ge sjöfartsindustrin renare olja

    Blockchain kan vara sjöfartsindustrins räddning från olja av dålig kvalitet, genom registrering av bränslekvaliteten vid varje transaktion.

    Analytics utility

    Analytics-experten: Fördelarna som energibolagen kan uppnå

    Analytics kan hjälpa energibolag att öka merförsäljning, minska kostnader och förutspå kundtapp. Ta del av fördelarna med analytics, hur du kommer igång och ta del av vad energibolag bör tänka på.

    Läs fler artiklar om Utility som handelsvara
    Uniper CIO digital strategi

    Globalt energiföretag med skyhöga ambitioner

    Uniper är ett av världens yngsta energiföretag. Trots detta har de en mycket ambitiös digital strategi.

    Machine Learning

    Machine Learning ska ge nätbolagen ny kunskap

    Ett danskt forskningsprojekt med Machine Learning ska hjälpa nätbolagen att driftssäkra sina små transformatorstationer.

    CRM 11 skridt

    CRM-klar i 11 steg

    Många begår elementära fel under förberedelsen av ett CRM-projekt. Här får du 11 steg för hur du undviker dödsspiralen.

    Läs fler artiklar om Från mätare till människa
    Uniper CIO digital strategi

    Globalt energiföretag med skyhöga ambitioner

    Uniper är ett av världens yngsta energiföretag. Trots detta har de en mycket ambitiös digital strategi.

    Machine Learning

    Machine Learning ska ge nätbolagen ny kunskap

    Ett danskt forskningsprojekt med Machine Learning ska hjälpa nätbolagen att driftssäkra sina små transformatorstationer.

    Brain

    Energibranschen måste börja arbeta med analytics

    Analytics är ett samlingsbegrepp för metoder och discipliner som handlar om att använda data för att bättre skapa sammanhang i data, förutse framtida utveckling och ta fram bättre beslutsunderlag.

    Läs fler artiklar om Digital Utility 3.0
    Uniper CIO digital strategi

    Globalt energiföretag med skyhöga ambitioner

    Uniper är ett av världens yngsta energiföretag. Trots detta har de en mycket ambitiös digital strategi.

    Datahubben i Danmark

    Nordiska DataHubs kan ge en starkare elmarknad

    DataHubs: Sverige ska skapa en DataHub där elnätsbolag och elhandelsbolag kan utbyta data om kunder och deras elanvändning, och man drar nytta av danska erfarenheter.

    Dataetik framtidens arbetsplats

    Dataetik: ISS har fyllt framtidens arbetsplats med sensorer

    Dataetik sätter gränser för ISS användning av personuppgifter på framtidens arbetsplats, men visionen om ett smartare kontor får kraft av sensorer.

    Läs fler artiklar om Nordisk Innovation
    • Teman
      • Automation
      • Big Data & Analytics
      • Cloud
      • Förändringsledning
      • Internet of Things
      • IT-utveckling och lösningar
      • Persondata | GDPR
      • Säkerhet
    • Manufacturing
      • Datadriven produktion
      • Digital transition
      • Processoptimering
      • Robotar
      • Supply Chain Management
    • Retail
      • Omnikanal
      • Marketing
      • Enabling employees
      • E-commerce
      • Kundlojalitet
      • IT-utveckling och lösningar
      • Kundupplevelse
      • Retailtrender
    • Utility
      • Utility som handelsvara
      • Från mätare till människa
      • Digital Utility 3.0
      • Nordisk Innovation
      • Om TransformationTools
      • SE DK NO
      • TransformationTools
      • 7 anledningar till att koppla ihop ERP och CRM
      • 06. april 2019
      • CxO
      • Förändringsledning
      • IT-utveckling och lösningar
      • Cloud

      7 anledningar till att koppla ihop ERP och CRM

      Det ger förbättrad kundservice, högre produktivitet och ökad lönsamhet

      Microsoft Dynamics 365 ERP CRM

      I samma lag: Med Dynamics 365 spelar CRM och ERP i samma lag. Det gör bolaget mer lönsamt och kunderna nöjdare. Foto: Getty Images.

      Leif Håvar Kvande Leif Håvar Kvande
      Om Leif Håvar Kvande

      Leif Håvar Kvande är redaktör för TransformationTools.no. Han har tidigare jobbat i nästan tio år som journalist och som redaktör för Finansavisens IT-sektion, it-konsult på Atea och som journalist och redaktör på flera tidningar och tidskrifter.

      Leif Håvar arbetar också som Communication Manager på EG Norge.

      Kontakta och följ Leif Håvar Kvande

      • Email: lehkv@eg.no

      Utvalda

      Servitization: Tillverkande företag blir leverantörer av tjänster

      Av: Leif Håvar Kvande

      servitization

      Öka lönsamheten och kvaliteten med branschspecifika lösningar

      Av: Leif Håvar Kvande

      processindutri livsmedelsproduktion

      Machine Learning blir snart "bread and butter"

      Av: Leif Håvar Kvande

      Machine Learning Artificial Intelligence

      Se allt av Leif Håvar Kvande

      Med Dynamics 365 har Microsoft skapat en molnplattform för verksamhetsappar och tagit bort skillnaden mellan ERP och CRM. I den här artikeln får du ta del av sju anledningar till varför det är en bra idé. Du får också veta hur det gör din verksamhet lönsammare och dina kunder nöjdare.

      Microsoft lanserade molnplattformen Dynamics 365 sommaren 2016. Med molnversionen av Dynamics affärssystem förändrade it-jätten hur affärssystem levereras. Här är två av de största förändringarna:

      • Med Dynamics 365 har Microsoft skapat en plattform där data kan utbytas mellan en rad olika funktioner, system och lösningar - inte bara inom affärssystemet.
      • Med Dynamics 365 bryter Microsoft också ner systemuppdelningen mellan ERP och CRM.

      - Vi tar bort systemuppdelningen mellan ERP och CRM och kopplar samman data över affärsenheterna. Det är inte bara ekonomi, produktion eller logistik som behöver data från affärssystemet. Det är relevant för alla inom verksamheten, säger Andreas Dolven, Director Business Applications på Microsoft.

      Datautbyte genererar merförsäljning

      Många bolag har inte kopplat ihop data från produktion med data från sälj. Det betyder till exempel att säljarna inte vet vilka produkter finns på lager, vad som är i produktion eller vad som ska göras i framtiden.

      - Det innebär att man går miste om sälj. Många säger att de har en leveranstid på upp till åtta veckor, oavsett vilka produkter det gäller. När säljarna får insikter baserat på information från affärssystemet är det möjligt att tillhandahålla korrekt leveranstid för alla produkter - från "imorgon" till "cirka åtta veckor". På så sätt kan du också föreslå alternativa produkter om kunden inte kan vänta, fortsätter Andreas Dolven.

       

      Dataplattform för verksamhetsapplikationer 

      I skrivande stund finns följande funktionsområden för Dynamics 365 i Sverige: Sales, Customer Service, Field Service, Talent, Finance and Operations, Retail, Project Service Automation, Business Central och Marketing. Flera appar tillkommer efterhand som lösningen anpassas till de olika länderna.

      Dynamics 365 innehåller funktionalitet från den tidigare versionen Dynamics CRM (Sales och Customer Service), från gamla AX 2009/2012 (Finance and Operations) och från HR (Talent).

      På så sätt tar Microsoft bort systemdelningen som har funnits mellan CRM och ERP samt andra system. Dynamics 365 är en dataplattform för verksamhetsapplikationer.

      Nedan listar Microsoft sju goda anledningar till att det är en bra idé att bryta ner gamla silos mellan CRM och ERP.

      1. Snabbare och smartare processer inom hela organisationen

      Med en gemensam affärsplattform är det lättare att arbeta över avdelningsgränserna och vertikalerna. Arbetsprocesserna blir snabbare eftersom de är enklare att effektivisera och alla avdelningar kan komma åt samma data. Till exempel kan vägen från offert till order automatiseras. Du kan också genomföra processen med ett par tangenttryckningar. Tidigare kunde det ta flera minuter och ibland flera timmar att föra över en offert från CRM-systemet till en order i affärssystemet.

      Flera manuella arbetsprocesser blir historia när organisationen får en verksamhetsplattform. Integrerade processer tar bort mycket dubbelarbete, samtidigt som det öppnar upp för ökad produktivitet och automatiserade arbetsflöden.

      2. Bättre samarbete och lönsamma insikter

      En gemensam verksamhetsplattform ger bättre insikt och en helhetsbild av hela verksamheten. Säljare kan se lagerstatus, eventuellt automatiskt inbyggt i systemet, för att bedöma om det kan vara lämpligt att sänka prisnivån för att landa affären. Säljarna kan också enklare få tillgång till status för olika delar av verksamheten.

      Med realtidsuppdaterad information som rör orderstatus, lager, betalningshistorik m.m. får säljarna bättre förutsättningar att agera proaktivt. Tillgång till servicehistorik kan göra det möjligt för dem att kontakta kunder som kan vara mottagliga för att uppgradera till en nyare modell. Med tillgång till statistik om genomsnittlig köpfrekvens kan de kontakta kunder och erbjuda dem att byta till en nyare modell - innan de har börjat överväga alternativa leverantörer.

      Dynamics 365 gör det enklare att skapa insikt i kundernas fordringar, kreditgränser och betalningshistorik. Då blir det lättare att anpassa erbjudanden efter deras betalningsförmåga, till exempel genom att begära att hela eller delar av beloppet betalas i förskott.

      3. All information om kunder och kontakter på ett ställe

      De traditionella CRM- och ERP-systemen innehåller stora mängder kunddata, till exempel kontaktinformation, orderhistorik m.m. Med Dynamics 365 och Common Data Service utbyts data mellan de olika verksamhetsapparna. Det ger bättre datakvalitet, färre felkällor och sparar tid.

      4. Snabbare leverans och betalning

      Med en samlad plattform där kunddata och orderuppgifter är uppdaterade blir det möjligt för verksamheter att hantera ordrar snabbare och effektivare. Det är något som kunden värdesätter.

      Samtidigt gör en plattform det möjligt att automatisera processer som fakturautskick i leveransen. På så sätt minskar tiden från leverans tills du får betalt, vilket förbättrar bolagets likviditet.

      5. En helhetsbild av kunden 

      Att ha en fullständig översikt över allt som din verksamhet vet om kunden på en plattform gör det enklare att skräddarsy kundupplevelsen. Dessutom går det snabbare att svara på förfrågningar eller beställningar. Det resulterar i lojala och nöjda kunder.

      6. Möjliggör bättre mobilitet 

      Många medarbetare förväntar sig att kunna lösa arbetsuppgifter på språng, gärna på sin smartphone. Det räcker det inte att bolaget köper rätt enheter - de måste ha rätt appar och rätt plattform som grund. Traditionellt sett har CRM-system varit mer mobila än affärssystem. Med Dynamics 365 blir hela verksamhetsplattformen mobil.

      7. Det sparar helt enkelt pengar

      Med en molnbaserad verksamhetsplattform reduceras antalet system som kräver upplärning av medarbetarna. Det ger också it-avdelningen färre utmaningar som är förknippade med integrationer och stöd till användare. 

      Läs också: Customer churn kostar miljarder

      Läs också: Ny webbplattform ger säljarna mer tid till kunderna

      Läs också: Optimera kundupplevelsen

      • Dela

      Utnyttja de digitala affärsmöjligheterna

      Anmäla dig till nyhetsbrev från oss på DXC Technology och få strategisk inspiration och praktiska förslag på hur ditt företag bäst kan utnyttja digitala möjligheter - direkt i din inkorg.


      Vi på DXC har spännande erbjudanden och nyheter om våra produkter och tjänster som vi hoppas att du vill höra om via e-post. Vi kommer att använda din information för att förutsäga vad du kanske är intresserad av. Vi hanterar din data med respekt och du hittar detaljerna om det i vår integritetspolicy.

       

      Genom att godta att DXC hanterar din data ger du oss möjligheten att tillhandahålla skräddarsytt innehåll i marknadsföringssyfte. Hanteringen av data låter DXC använda informationen om dig för att leverera det mest relevanta innehållet. Detta samtycke kan upphävas när som helst. För mer information om hur data används, vänligen se DXC:s integritetspolicy.

      ERP Technology value matrix 2017
      Andra läser också
      Näthandel E-handel

      Alla verksamheter behöver e-handel

      Customer churn IBM SPSS EG

      Customer churn kostar miljarder

      Servitization service

      Gör som Rolls-Royce: gör service till din verksamhet

      Dynamics 365 for marketing
      TRANSFORMATIONTOOLS C/O DXC Technology
      +46 8 524 910 00
      Personuppgiftspolicy