Powered by DXC Technology
  • Om TransformationTools
  • SE DK NO
  • Teman
  • Manufacturing
  • Retail
  • Utility
Sök
    • Automation
    • Big Data & Analytics
    • Cloud
    • Förändringsledning
    • Internet of Things
    • IT-utveckling och lösningar
    • Persondata | GDPR
    • Säkerhet
    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Automation

    Vad ska automatiseras? Använd ett verktyg för processidentifiering

    En av utmaningarna med RPA är att företagsledare inte vet vilka processer de ska börja att automatiseras. Det är här som ett analysverktyg för processer kan vara till hjälp.

    Läs fler artiklar om Automation
    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    AI

    Djup förstärkt inlärning: ett steg närmare verklig AI

    Djup förstärkt inlärning innebär att maskiner interagerar med sin omgivning genom att bearbeta observationer och vidta åtgärder utan vägledning från människor.

    Teknologi

    Nya tekniker ger konkurrensfördelar

    Hur kan företag skapa nya innovationer med hjälp av virtuell och förstärkt verklighet? Vilket mervärde kan drönare ge? Och hur är det med artificiell intelligens? Här får du svaren.

    Läs fler artiklar om Big Data & Analytics
    Cloud

    Molnalkemi omvandlar data till pengar

    Dra nytta av det fullständiga värdet i dina data genom att använda dig av molnets skalbarhet. Molnet är det snabbaste och minst kostsamma sättet att integrera data.

    Cloud

    Molnet mognar i högpresterande datorsystem

    Molnet mognar och för in ny flexibilitet i högpresterande datorsystem

    Teknologi

    Nya tekniker ger konkurrensfördelar

    Hur kan företag skapa nya innovationer med hjälp av virtuell och förstärkt verklighet? Vilket mervärde kan drönare ge? Och hur är det med artificiell intelligens? Här får du svaren.

    Läs fler artiklar om Cloud
    Kontra-Industriell

    Den kontraindustriella revolutionen

    Dagens revolution går lika långt som den första industriella revolutionen. Varför? Idag har immateriella tillgångar ersatt fysiska tillgångar som den främsta grunden för värdeskapande.

    Supply chain

    Varje konsument kommer att ha sin egen distributionskedja

    Produkter blir allt mer skräddarsydda efter konsumentens specifika behov. Det innebär att varje enskild konsument kommer att ha sin egen distributionskedja.

    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    Läs fler artiklar om Förändringsledning
    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    AI

    Djup förstärkt inlärning: ett steg närmare verklig AI

    Djup förstärkt inlärning innebär att maskiner interagerar med sin omgivning genom att bearbeta observationer och vidta åtgärder utan vägledning från människor.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Internet of Things
    Kontra-Industriell

    Den kontraindustriella revolutionen

    Dagens revolution går lika långt som den första industriella revolutionen. Varför? Idag har immateriella tillgångar ersatt fysiska tillgångar som den främsta grunden för värdeskapande.

    Cloud

    Molnalkemi omvandlar data till pengar

    Dra nytta av det fullständiga värdet i dina data genom att använda dig av molnets skalbarhet. Molnet är det snabbaste och minst kostsamma sättet att integrera data.

    Supply chain

    Varje konsument kommer att ha sin egen distributionskedja

    Produkter blir allt mer skräddarsydda efter konsumentens specifika behov. Det innebär att varje enskild konsument kommer att ha sin egen distributionskedja.

    Läs fler artiklar om IT-utveckling och lösningar
    Reduce IT Complexity - teknisk gjeld

    Teknikskulden sätter stopp för innovationen

    Teknikskulder eller föråldrad teknik utgör ett stort hinder för företagens möjligheter till innovation och försämrar konkurrenskraften.

    GDPR

    Hård brexit leder till GDPR-problem

    Vid en hård brexit kommer man inte längre att kunna överföra personuppgifter till Storbritannien. Det kan få stora konsekvenser för företag med brittisk verksamhet. Här får du fem råd.

    Mikkel Kruse

    Rädsla och företagskultur bromsar databaserad tillväxt

    Även om den högsta ledningen har upprättat en strategi för att företaget ska stärkas genom ökad användning av data, bromsas framstegen ofta av gamla vanor, silosystem och rädsla för att dela data.

    Läs fler artiklar om Persondata | GDPR
    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    Cyber extortion

    Cyberutpressning blir allt mer intimt

    Brottslingar har många nya cyberutpressningsmöjligheter tack vare att våra digitala enheter är en ständigt närvarande del av våra liv. Vilka motåtgärder kan företagen vidta?

    5G future factory

    5G, IoT och AI skapar den perfekta teknikstormen i fabrikerna

    5G, internetanslutna givare och artificiell intelligens skapar en perfekt storm, menar Telenor. Läs om hur Telenor testar dessa tre tekniker för att skapa framtidens fabriker och produktion.

    Läs fler artiklar om Säkerhet
    • Datadriven produktion
    • Digital transition
    • Processoptimering
    • Robotar
    • Supply Chain Management
    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Smart factory

    Kan smarta fabriker ge bättre kundupplevelser?

    Smarta fabriker, som blir möjliga genom Industri 4.0, kan dra nytta av fördelarna hos sammankopplade, intelligenta system för att förändra kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Datadriven produktion
    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Smart factory

    Kan smarta fabriker ge bättre kundupplevelser?

    Smarta fabriker, som blir möjliga genom Industri 4.0, kan dra nytta av fördelarna hos sammankopplade, intelligenta system för att förändra kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Digital transition
    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Smart factory

    Kan smarta fabriker ge bättre kundupplevelser?

    Smarta fabriker, som blir möjliga genom Industri 4.0, kan dra nytta av fördelarna hos sammankopplade, intelligenta system för att förändra kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Processoptimering
    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Smart factory

    Kan smarta fabriker ge bättre kundupplevelser?

    Smarta fabriker, som blir möjliga genom Industri 4.0, kan dra nytta av fördelarna hos sammankopplade, intelligenta system för att förändra kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Robotar
    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Smart factory

    Kan smarta fabriker ge bättre kundupplevelser?

    Smarta fabriker, som blir möjliga genom Industri 4.0, kan dra nytta av fördelarna hos sammankopplade, intelligenta system för att förändra kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Supply Chain Management
    • Omnikanal
    • Marketing
    • Enabling employees
    • E-commerce
    • Kundlojalitet
    • IT-utveckling och lösningar
    • Kundupplevelse
    • Retailtrender
    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Stärk ditt detaljhandelsföretag med AI i molnet

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail gör ditt detaljhandelsföretag mer flexibelt och hjälper dig att komma närmare kunderna.

    POS Clienteling

    Clienteling: vad det innebär och varför du behöver det i ditt Retail POS

    Clienteling innebär att det personliga bemötandet åter blir en del av shopping i butik. Det betyder att när dina kunder vill ha praktisk hjälp så kan din personal erbjuda just det.

    Så här säljer du till moderna konsumenter

    Så här säljer du till moderna konsumenter

    Du kommer att sälja mer om du ger moderna konsumenter oberoende, mening och värdegrund. Se vad det betyder och hur du erbjuder det till dem.

    Läs fler artiklar om Omnikanal
    POS Clienteling

    Clienteling: vad det innebär och varför du behöver det i ditt Retail POS

    Clienteling innebär att det personliga bemötandet åter blir en del av shopping i butik. Det betyder att när dina kunder vill ha praktisk hjälp så kan din personal erbjuda just det.

    WMS-platform retail

    Fem tips: Så väljer du WMS-plattform till din detaljhandelsverksamhet

    Det kan vara en lång och komplicerad process att välja och implementera rätt WMS-plattform till sin detaljhandelsverksamhet. Här får du fem tips för att pricka rätt.

    Marketing Dynamics 365

    Så stärker du din marknadsföring med Dynamics 365

    Träffa mitt i prick! Dynamics 365 for Marketing är ett effektivt verktyg som drar nytta av alla företagets data och ger kunderna den perfekta, personligt anpassade kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Marketing
    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Stärk ditt detaljhandelsföretag med AI i molnet

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail gör ditt detaljhandelsföretag mer flexibelt och hjälper dig att komma närmare kunderna.

    POS Clienteling

    Clienteling: vad det innebär och varför du behöver det i ditt Retail POS

    Clienteling innebär att det personliga bemötandet åter blir en del av shopping i butik. Det betyder att när dina kunder vill ha praktisk hjälp så kan din personal erbjuda just det.

    Så här säljer du till moderna konsumenter

    Så här säljer du till moderna konsumenter

    Du kommer att sälja mer om du ger moderna konsumenter oberoende, mening och värdegrund. Se vad det betyder och hur du erbjuder det till dem.

    Läs fler artiklar om Enabling employees
    Julhandeln detaljhandel

    Retailexperten: 6 tips inför julhandeln

    Julhandeln: Vad ska detaljhandeln tänka på för att lyckas? Retailexpert Anders Trege delar sina bästa tips.

    Lyckas med julhandeln

    3 tips som räddar din julhandel

    Hur kan du undvika att din nätbutik eller fysiska butik slutar fungera pre-cis före jul, precis som det skedde för tusentals butiker på Black Friday? Expert har tre goda råd.

    Black Friday tips

    Så lyckas du med Black Friday

    Är du redo inför årets stora köpfest? Retailexpert Anders Trege berättar om fem fördelar och ger dig fem tips inför Black Friday.

    Läs fler artiklar om E-commerce
    Julhandeln detaljhandel

    Retailexperten: 6 tips inför julhandeln

    Julhandeln: Vad ska detaljhandeln tänka på för att lyckas? Retailexpert Anders Trege delar sina bästa tips.

    Black Friday tips

    Så lyckas du med Black Friday

    Är du redo inför årets stora köpfest? Retailexpert Anders Trege berättar om fem fördelar och ger dig fem tips inför Black Friday.

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Stärk ditt detaljhandelsföretag med AI i molnet

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail gör ditt detaljhandelsföretag mer flexibelt och hjälper dig att komma närmare kunderna.

    Läs fler artiklar om Kundlojalitet

    PSD 2-direktivet öppnar upp för kreativitet och entreprenörskap

    Vill du veta hur din verksamhet kan dra nytta av PSD 2-direktivet? I den här artikeln berättar Morgan Sellén, Managing Director på Verifone Sweden om möjligheterna för detaljhandeln.

    Lyckas med julhandeln

    3 tips som räddar din julhandel

    Hur kan du undvika att din nätbutik eller fysiska butik slutar fungera pre-cis före jul, precis som det skedde för tusentals butiker på Black Friday? Expert har tre goda råd.

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Stärk ditt detaljhandelsföretag med AI i molnet

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail gör ditt detaljhandelsföretag mer flexibelt och hjälper dig att komma närmare kunderna.

    Läs fler artiklar om IT-utveckling och lösningar

    PSD 2-direktivet öppnar upp för kreativitet och entreprenörskap

    Vill du veta hur din verksamhet kan dra nytta av PSD 2-direktivet? I den här artikeln berättar Morgan Sellén, Managing Director på Verifone Sweden om möjligheterna för detaljhandeln.

    Julhandeln detaljhandel

    Retailexperten: 6 tips inför julhandeln

    Julhandeln: Vad ska detaljhandeln tänka på för att lyckas? Retailexpert Anders Trege delar sina bästa tips.

    Black Friday tips

    Så lyckas du med Black Friday

    Är du redo inför årets stora köpfest? Retailexpert Anders Trege berättar om fem fördelar och ger dig fem tips inför Black Friday.

    Läs fler artiklar om Kundupplevelse

    PSD 2-direktivet öppnar upp för kreativitet och entreprenörskap

    Vill du veta hur din verksamhet kan dra nytta av PSD 2-direktivet? I den här artikeln berättar Morgan Sellén, Managing Director på Verifone Sweden om möjligheterna för detaljhandeln.

    Julhandeln detaljhandel

    Retailexperten: 6 tips inför julhandeln

    Julhandeln: Vad ska detaljhandeln tänka på för att lyckas? Retailexpert Anders Trege delar sina bästa tips.

    Lyckas med julhandeln

    3 tips som räddar din julhandel

    Hur kan du undvika att din nätbutik eller fysiska butik slutar fungera pre-cis före jul, precis som det skedde för tusentals butiker på Black Friday? Expert har tre goda råd.

    Läs fler artiklar om Retailtrender
    • Utility som handelsvara
    • Från mätare till människa
    • Digital Utility 3.0
    • Nordisk Innovation
    Uniper CIO digital strategi

    Globalt energiföretag med skyhöga ambitioner

    Uniper är ett av världens yngsta energiföretag. Trots detta har de en mycket ambitiös digital strategi.

    Søfartsindustrien olie blockchain

    Blockchain kan ge sjöfartsindustrin renare olja

    Blockchain kan vara sjöfartsindustrins räddning från olja av dålig kvalitet, genom registrering av bränslekvaliteten vid varje transaktion.

    Analytics utility

    Analytics-experten: Fördelarna som energibolagen kan uppnå

    Analytics kan hjälpa energibolag att öka merförsäljning, minska kostnader och förutspå kundtapp. Ta del av fördelarna med analytics, hur du kommer igång och ta del av vad energibolag bör tänka på.

    Läs fler artiklar om Utility som handelsvara
    Uniper CIO digital strategi

    Globalt energiföretag med skyhöga ambitioner

    Uniper är ett av världens yngsta energiföretag. Trots detta har de en mycket ambitiös digital strategi.

    Machine Learning

    Machine Learning ska ge nätbolagen ny kunskap

    Ett danskt forskningsprojekt med Machine Learning ska hjälpa nätbolagen att driftssäkra sina små transformatorstationer.

    CRM 11 skridt

    CRM-klar i 11 steg

    Många begår elementära fel under förberedelsen av ett CRM-projekt. Här får du 11 steg för hur du undviker dödsspiralen.

    Läs fler artiklar om Från mätare till människa
    Uniper CIO digital strategi

    Globalt energiföretag med skyhöga ambitioner

    Uniper är ett av världens yngsta energiföretag. Trots detta har de en mycket ambitiös digital strategi.

    Machine Learning

    Machine Learning ska ge nätbolagen ny kunskap

    Ett danskt forskningsprojekt med Machine Learning ska hjälpa nätbolagen att driftssäkra sina små transformatorstationer.

    Brain

    Energibranschen måste börja arbeta med analytics

    Analytics är ett samlingsbegrepp för metoder och discipliner som handlar om att använda data för att bättre skapa sammanhang i data, förutse framtida utveckling och ta fram bättre beslutsunderlag.

    Läs fler artiklar om Digital Utility 3.0
    Uniper CIO digital strategi

    Globalt energiföretag med skyhöga ambitioner

    Uniper är ett av världens yngsta energiföretag. Trots detta har de en mycket ambitiös digital strategi.

    Datahubben i Danmark

    Nordiska DataHubs kan ge en starkare elmarknad

    DataHubs: Sverige ska skapa en DataHub där elnätsbolag och elhandelsbolag kan utbyta data om kunder och deras elanvändning, och man drar nytta av danska erfarenheter.

    Dataetik framtidens arbetsplats

    Dataetik: ISS har fyllt framtidens arbetsplats med sensorer

    Dataetik sätter gränser för ISS användning av personuppgifter på framtidens arbetsplats, men visionen om ett smartare kontor får kraft av sensorer.

    Läs fler artiklar om Nordisk Innovation
    • Teman
      • Automation
      • Big Data & Analytics
      • Cloud
      • Förändringsledning
      • Internet of Things
      • IT-utveckling och lösningar
      • Persondata | GDPR
      • Säkerhet
    • Manufacturing
      • Datadriven produktion
      • Digital transition
      • Processoptimering
      • Robotar
      • Supply Chain Management
    • Retail
      • Omnikanal
      • Marketing
      • Enabling employees
      • E-commerce
      • Kundlojalitet
      • IT-utveckling och lösningar
      • Kundupplevelse
      • Retailtrender
    • Utility
      • Utility som handelsvara
      • Från mätare till människa
      • Digital Utility 3.0
      • Nordisk Innovation
      • Om TransformationTools
      • SE DK NO
      • TransformationTools
      • Molnskolan del 3: Så förbättrar du kundlojaliteten med hjälp av molnet
      • 21. augusti 2017
      • Omnikanal
      • Marketing
      • Kundlojalitet
      • IT-utveckling och lösningar
      • Cloud
      • Kundupplevelse

      Molnskolan del 3: Så förbättrar du kundlojaliteten med hjälp av molnet

      Tiden då masskommunikation fungerade inom detaljhandeln är förbi. För att skapa kundlojalitet idag krävs personifierad kommunikation på individnivå. Retailexperten Villy Gravengaard berättar hur du skapar rätt förutsättningar att lyckas genom att gå i molnet.

      Molnskolan kundlojalitet
      Hanna Engström Hanna Engström
      Om Hanna Engström

      Hanna Engström är redaktör för TransformationTools. Hon bevakar IT-utvecklingen inom verksamheter och har ett stort intresse för retail. Kontakta Hanna för nyhetstips och redaktionella samarbeten.

      Hanna arbetar också som Marketing & Communications Specialist på EG Sverige.

      Kontakta och följ Hanna Engström

      • Email: haeng@eg.se

      Utvalda

      En spaning från NRF: Årets viktigaste retailtrender

      Av: Hanna Engström

      NY

      Sätt köpupplevelsen i fokus med rätt verktyg

      Av: Hanna Engström

      Köpupplevelse

      Är du redo för framtidens betallösningar?

      Av: Hanna Engström

      Payment

      Se allt av Hanna Engström

      Dagens detaljhandel är global och konsumenter har högre förväntningar på detaljhandeln än någonsin. Det beror till stor del på att kunder jämför detaljhandeln med andra upplevelser som de kommer i kontakt med. Idag vill man ha ett fantastiskt bemötande, oavsett om det gäller en hotellbokning eller klädshopping på nätet.

      Om du inte lyckas möta förväntningarna på nätet och i fysiska butiker så kommer kunderna att välja bort dig. Det menar Villy Gravengaard, expert inom retail och Vice President Digital Solutions på den skandinaviska it-tjänsteföretaget EG.

      Möt kunden med personifierad kommunikation
      För att sticka ut på detaljhandelsmarknaden gäller det att knyta an till kunderna och skapa en djup och långsiktig relation. Villy Gravengaard menar att man bör satsa på insatser där man skapar ett eget community och kommunicerar med kunderna på ett personligt sätt.

      - Du måste personifiera och möta dina kunder på individnivå. Det är den absolut viktigaste frågan för detaljhandlare som vill skapa starka band till sina kunder. För att lyckas behöver du nyttja tekniken på rätt sätt. Idag är det betydligt mer kostnadseffektivt och hanterbart att arbeta med data. Du behöver heller inte sätta av enorma resurser internt. Med hjälp av molnet är det enklare än någonsin att arbeta i realtid och snabbt få fram rätt information. Ta reda på vad som är relevant för dina kunder och vad som attraherar dem, innan du börjar titta på de tekniska bitarna, säger Villy Gravengaard.

      Tiden för masskommunikation är förbi
      För fem år sedan fungerade det bra att arbeta med massmarknadsföring via e-post och sms. Då var det accepterat av kunderna, eftersom det fortfarande var en relativt ny form av kommunikation. Idag får kunderna betydligt mycket mer information och bruset gör att de är mer selektiva. För att fånga konsumenternas intresse gäller det att sticka ut och kommunicera personligt i realtid.

      - Se till att din verksamhet har förutsättningar att möta kunden i den kanal där den befinner sig. Tänk på att kanalerna varierar under dagens lopp. På morgonen kanske kunden sitter på väg till jobbet med sin smartphone, men tillbringar dagen framför en laptop, för att senare avsluta med att gå förbi en av dina fysiska butiker. Ett smart sätt är t.ex. att använda digitala kuponger som aktiveras när kunden kliver in i en butik. Då skapar du en enhetlig och sömlös köpupplevelse som knyter ihop den digitala och fysiska världen, säger Villy Gravengaard.

      - Detaljhandlare som har koll på sin data kan skapa en betydligt närmare relationer till sina kunder. Det kan t.ex. handla om att generera merförsäljning eller skapa ett mervärde genom att utbilda kunden. Istället för att nöja sig med att skicka ett tackmail till kunden efter avslutat köp kan man istället rikta erbjudanden med relaterade produkter. Om du t.ex. har köpt en TV är det troligt att du är intresserad av tillbehör till rabatterade priser, såsom högtalare. Genom att skapa en tidsbegränsad personlig kampanj ökar du chanserna till merförsäljning. Man kan också skicka information som hjälper kunden att få bästa möjliga upplevelse av produkten och skapa en långvarig kundrelation, säger Villy Gravengaard.

      Molnet skapar rätt förutsättningar
      För att lyckas skapa den ultimata kundupplevelsen gäller det att ha grunden på plats. En central del för att uppnå en sömlös köpupplevelse är rätt affärssystem som gör det möjligt att nyttja data på bästa sätt. Med ett molnbaserat affärssystem går det snabbt att utöka databasen efter behov. Större kapacitet är bara ett klick bort. Till skillnad från on-premises slipper du också oroa dig över att systemet blir daterat. Denna principen gäller också för de system som detaljhandlare behöver för hantering av digital marknadsföring och kundklubbar. Denna modellen är ofta abonnemangsbaserad och uppdateras automatiskt, utan att du behöver göra något.

      - Detaljhandeln har förändrats ordentligt med åren. Idag finns det flera olika nivåer av kampanjer. Man kommunicerar nu året runt, dygnet runt, istället för att endast ha stora utförsäljningar vid jul och sommar. Utöver detta erbjuder detaljhandlare också personliga kampanjer, baserat på vad kunden är intresserad av. Det kan exempelvis handla om välkomsterbjudanden till nya kunder, eller kampanjer för att locka tillbaka de som inte handlat hos dig på ett tag. För att kunna genomföra detta krävs moderna system som ger dig möjlighet att dra nytta av data och insikter om dina kunder, säger Villy Gravengaard.

      Tänk stort, börja i liten skala
      Att skapa personifierade kampanjer hjälper dig att skapa ökad kundlojalitet och på så sätt uppnå bättre konvertering. Lojala kunder handlar både mer och oftare. För att lyckas med personifierade kampanjer rekommenderar Villy Gravengaard att man börjar i liten skala, men fortfarande tänker stort.

      - Smarta detaljhandlare vågar testa nya idéer och är inte rädda för att misslyckas. Tänk på att du alltid kan addera mer efterhand, allt behöver inte göras på en gång. Börja i liten skala och se vad som fungerar – och inte. I den digitala världen kan man testa olika budskap för att se vad som lockar kunderna. Med hjälp av molnet skapar du förutsättningar för att lyckas med detta, säger Villy Gravengaard.

      - Molnet ger dig helt nya möjligheter till personifiering. Men tänk på att inte låta tekniken ta över helt, det är lätt att bli fascinerad av algoritmer. Glöm inte att det är viktigt med den mänskliga biten också, avslutar retailexperten.

      • Dela

      Utnyttja de digitala affärsmöjligheterna

      Anmäla dig till nyhetsbrev från oss på DXC Technology och få strategisk inspiration och praktiska förslag på hur ditt företag bäst kan utnyttja digitala möjligheter - direkt i din inkorg.


      Vi på DXC har spännande erbjudanden och nyheter om våra produkter och tjänster som vi hoppas att du vill höra om via e-post. Vi kommer att använda din information för att förutsäga vad du kanske är intresserad av. Vi hanterar din data med respekt och du hittar detaljerna om det i vår integritetspolicy.

       

      Genom att godta att DXC hanterar din data ger du oss möjligheten att tillhandahålla skräddarsytt innehåll i marknadsföringssyfte. Hanteringen av data låter DXC använda informationen om dig för att leverera det mest relevanta innehållet. Detta samtycke kan upphävas när som helst. För mer information om hur data används, vänligen se DXC:s integritetspolicy.

      IT outsourcing
      Andra läser också
      Molnskolan del 1

      Molnskolan del 1: Tre anledningar för detaljhandlare att gå i molnet

      Andra läser också
      Molnskolan Twilfit

      Molnskolan del 2: Så ska molnpionjären Twilfit skapa den ultimata kundupplevelsen

      Kundetilfredshed

      Blogg: Så blir kundnöjdhet ett strategiskt fokus inom din verksamhet

      Dynamics 365 for marketing
      TRANSFORMATIONTOOLS C/O DXC Technology
      +46 8 524 910 00
      Personuppgiftspolicy