Powered by DXC Technology
  • Om TransformationTools
  • SE DK NO
  • Teman
  • Manufacturing
  • Retail
  • Utility
Sök
    • Automation
    • Big Data & Analytics
    • Cloud
    • Förändringsledning
    • Internet of Things
    • IT-utveckling och lösningar
    • Persondata | GDPR
    • Säkerhet
    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Automation

    Vad ska automatiseras? Använd ett verktyg för processidentifiering

    En av utmaningarna med RPA är att företagsledare inte vet vilka processer de ska börja att automatiseras. Det är här som ett analysverktyg för processer kan vara till hjälp.

    Läs fler artiklar om Automation
    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    AI

    Djup förstärkt inlärning: ett steg närmare verklig AI

    Djup förstärkt inlärning innebär att maskiner interagerar med sin omgivning genom att bearbeta observationer och vidta åtgärder utan vägledning från människor.

    Teknologi

    Nya tekniker ger konkurrensfördelar

    Hur kan företag skapa nya innovationer med hjälp av virtuell och förstärkt verklighet? Vilket mervärde kan drönare ge? Och hur är det med artificiell intelligens? Här får du svaren.

    Läs fler artiklar om Big Data & Analytics
    Cloud

    Molnalkemi omvandlar data till pengar

    Dra nytta av det fullständiga värdet i dina data genom att använda dig av molnets skalbarhet. Molnet är det snabbaste och minst kostsamma sättet att integrera data.

    Cloud

    Molnet mognar i högpresterande datorsystem

    Molnet mognar och för in ny flexibilitet i högpresterande datorsystem

    Teknologi

    Nya tekniker ger konkurrensfördelar

    Hur kan företag skapa nya innovationer med hjälp av virtuell och förstärkt verklighet? Vilket mervärde kan drönare ge? Och hur är det med artificiell intelligens? Här får du svaren.

    Läs fler artiklar om Cloud
    CFO

    Hur CFO's bibehåller makten

    Posten som CFO anses ibland vara viktigare VD-posten. Men om CFO's inte har tillräckligt goda kunskaper om företaget begränsas deras makt i stor utsträckning.

    Kontra-Industriell

    Den kontraindustriella revolutionen

    Dagens revolution går lika långt som den första industriella revolutionen. Varför? Idag har immateriella tillgångar ersatt fysiska tillgångar som den främsta grunden för värdeskapande.

    Supply chain

    Varje konsument kommer att ha sin egen distributionskedja

    Produkter blir allt mer skräddarsydda efter konsumentens specifika behov. Det innebär att varje enskild konsument kommer att ha sin egen distributionskedja.

    Läs fler artiklar om Förändringsledning
    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    AI

    Djup förstärkt inlärning: ett steg närmare verklig AI

    Djup förstärkt inlärning innebär att maskiner interagerar med sin omgivning genom att bearbeta observationer och vidta åtgärder utan vägledning från människor.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Internet of Things
    CFO

    Hur CFO's bibehåller makten

    Posten som CFO anses ibland vara viktigare VD-posten. Men om CFO's inte har tillräckligt goda kunskaper om företaget begränsas deras makt i stor utsträckning.

    Kontra-Industriell

    Den kontraindustriella revolutionen

    Dagens revolution går lika långt som den första industriella revolutionen. Varför? Idag har immateriella tillgångar ersatt fysiska tillgångar som den främsta grunden för värdeskapande.

    Cloud

    Molnalkemi omvandlar data till pengar

    Dra nytta av det fullständiga värdet i dina data genom att använda dig av molnets skalbarhet. Molnet är det snabbaste och minst kostsamma sättet att integrera data.

    Läs fler artiklar om IT-utveckling och lösningar
    Reduce IT Complexity - teknisk gjeld

    Teknikskulden sätter stopp för innovationen

    Teknikskulder eller föråldrad teknik utgör ett stort hinder för företagens möjligheter till innovation och försämrar konkurrenskraften.

    GDPR

    Hård brexit leder till GDPR-problem

    Vid en hård brexit kommer man inte längre att kunna överföra personuppgifter till Storbritannien. Det kan få stora konsekvenser för företag med brittisk verksamhet. Här får du fem råd.

    Mikkel Kruse

    Rädsla och företagskultur bromsar databaserad tillväxt

    Även om den högsta ledningen har upprättat en strategi för att företaget ska stärkas genom ökad användning av data, bromsas framstegen ofta av gamla vanor, silosystem och rädsla för att dela data.

    Läs fler artiklar om Persondata | GDPR
    Blockchain

    Att utveckla en blockkedjestrategi för företaget

    Allt fler företag överväger att använda sig av blockkedjeteknik för att göra sina transaktioner mer säkra och transparenta, men för det krävs rätt strategi.

    Cyber extortion

    Cyberutpressning blir allt mer intimt

    Brottslingar har många nya cyberutpressningsmöjligheter tack vare att våra digitala enheter är en ständigt närvarande del av våra liv. Vilka motåtgärder kan företagen vidta?

    5G future factory

    5G, IoT och AI skapar den perfekta teknikstormen i fabrikerna

    5G, internetanslutna givare och artificiell intelligens skapar en perfekt storm, menar Telenor. Läs om hur Telenor testar dessa tre tekniker för att skapa framtidens fabriker och produktion.

    Läs fler artiklar om Säkerhet
    • Datadriven produktion
    • Digital transition
    • Processoptimering
    • Robotar
    • Supply Chain Management
    Intelligent produktion

    Experter på smart tillverkning: fokusera på dessa grundläggande åtgärder

    Två experter inom tillverkningsbranschen understryker att öppenhet och samarbete är nycklarna för den som vill lyckas med smart tillverkning.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Läs fler artiklar om Datadriven produktion
    Intelligent produktion

    Experter på smart tillverkning: fokusera på dessa grundläggande åtgärder

    Två experter inom tillverkningsbranschen understryker att öppenhet och samarbete är nycklarna för den som vill lyckas med smart tillverkning.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Läs fler artiklar om Digital transition
    Intelligent produktion

    Experter på smart tillverkning: fokusera på dessa grundläggande åtgärder

    Två experter inom tillverkningsbranschen understryker att öppenhet och samarbete är nycklarna för den som vill lyckas med smart tillverkning.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Läs fler artiklar om Processoptimering
    Intelligent produktion

    Experter på smart tillverkning: fokusera på dessa grundläggande åtgärder

    Två experter inom tillverkningsbranschen understryker att öppenhet och samarbete är nycklarna för den som vill lyckas med smart tillverkning.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Läs fler artiklar om Robotar
    Intelligent produktion

    Experter på smart tillverkning: fokusera på dessa grundläggande åtgärder

    Två experter inom tillverkningsbranschen understryker att öppenhet och samarbete är nycklarna för den som vill lyckas med smart tillverkning.

    Smart factory

    Att koppla samman den smarta fabriken med kundupplevelsen

    Tillverkare kan vinna stort när de kopplar samman den smarta fabriken med kundupplevelsen.

    Intelligent produktion

    Att tackla utmaningar med smart och uppkopplad tillverkning

    Att övergå från en traditionell monteringslinje till smart och uppkopplad tillverkning är en enorm omställning för en organisation.

    Läs fler artiklar om Supply Chain Management
    • Omnikanal
    • Marketing
    • Enabling employees
    • E-commerce
    • Kundlojalitet
    • IT-utveckling och lösningar
    • Kundupplevelse
    • Retailtrender
    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Stärk ditt detaljhandelsföretag med AI i molnet

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail gör ditt detaljhandelsföretag mer flexibelt och hjälper dig att komma närmare kunderna.

    POS Clienteling

    Clienteling: vad det innebär och varför du behöver det i ditt Retail POS

    Clienteling innebär att det personliga bemötandet åter blir en del av shopping i butik. Det betyder att när dina kunder vill ha praktisk hjälp så kan din personal erbjuda just det.

    Så här säljer du till moderna konsumenter

    Så här säljer du till moderna konsumenter

    Du kommer att sälja mer om du ger moderna konsumenter oberoende, mening och värdegrund. Se vad det betyder och hur du erbjuder det till dem.

    Läs fler artiklar om Omnikanal
    POS Clienteling

    Clienteling: vad det innebär och varför du behöver det i ditt Retail POS

    Clienteling innebär att det personliga bemötandet åter blir en del av shopping i butik. Det betyder att när dina kunder vill ha praktisk hjälp så kan din personal erbjuda just det.

    WMS-platform retail

    Fem tips: Så väljer du WMS-plattform till din detaljhandelsverksamhet

    Det kan vara en lång och komplicerad process att välja och implementera rätt WMS-plattform till sin detaljhandelsverksamhet. Här får du fem tips för att pricka rätt.

    Marketing Dynamics 365

    Så stärker du din marknadsföring med Dynamics 365

    Träffa mitt i prick! Dynamics 365 for Marketing är ett effektivt verktyg som drar nytta av alla företagets data och ger kunderna den perfekta, personligt anpassade kundupplevelsen.

    Läs fler artiklar om Marketing
    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Stärk ditt detaljhandelsföretag med AI i molnet

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail gör ditt detaljhandelsföretag mer flexibelt och hjälper dig att komma närmare kunderna.

    POS Clienteling

    Clienteling: vad det innebär och varför du behöver det i ditt Retail POS

    Clienteling innebär att det personliga bemötandet åter blir en del av shopping i butik. Det betyder att när dina kunder vill ha praktisk hjälp så kan din personal erbjuda just det.

    Så här säljer du till moderna konsumenter

    Så här säljer du till moderna konsumenter

    Du kommer att sälja mer om du ger moderna konsumenter oberoende, mening och värdegrund. Se vad det betyder och hur du erbjuder det till dem.

    Läs fler artiklar om Enabling employees
    Julhandeln detaljhandel

    Retailexperten: 6 tips inför julhandeln

    Julhandeln: Vad ska detaljhandeln tänka på för att lyckas? Retailexpert Anders Trege delar sina bästa tips.

    Lyckas med julhandeln

    3 tips som räddar din julhandel

    Hur kan du undvika att din nätbutik eller fysiska butik slutar fungera pre-cis före jul, precis som det skedde för tusentals butiker på Black Friday? Expert har tre goda råd.

    Black Friday tips

    Så lyckas du med Black Friday

    Är du redo inför årets stora köpfest? Retailexpert Anders Trege berättar om fem fördelar och ger dig fem tips inför Black Friday.

    Läs fler artiklar om E-commerce
    Julhandeln detaljhandel

    Retailexperten: 6 tips inför julhandeln

    Julhandeln: Vad ska detaljhandeln tänka på för att lyckas? Retailexpert Anders Trege delar sina bästa tips.

    Black Friday tips

    Så lyckas du med Black Friday

    Är du redo inför årets stora köpfest? Retailexpert Anders Trege berättar om fem fördelar och ger dig fem tips inför Black Friday.

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Stärk ditt detaljhandelsföretag med AI i molnet

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail gör ditt detaljhandelsföretag mer flexibelt och hjälper dig att komma närmare kunderna.

    Läs fler artiklar om Kundlojalitet

    PSD 2-direktivet öppnar upp för kreativitet och entreprenörskap

    Vill du veta hur din verksamhet kan dra nytta av PSD 2-direktivet? I den här artikeln berättar Morgan Sellén, Managing Director på Verifone Sweden om möjligheterna för detaljhandeln.

    Lyckas med julhandeln

    3 tips som räddar din julhandel

    Hur kan du undvika att din nätbutik eller fysiska butik slutar fungera pre-cis före jul, precis som det skedde för tusentals butiker på Black Friday? Expert har tre goda råd.

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail

    Stärk ditt detaljhandelsföretag med AI i molnet

    Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations for Retail gör ditt detaljhandelsföretag mer flexibelt och hjälper dig att komma närmare kunderna.

    Läs fler artiklar om IT-utveckling och lösningar

    PSD 2-direktivet öppnar upp för kreativitet och entreprenörskap

    Vill du veta hur din verksamhet kan dra nytta av PSD 2-direktivet? I den här artikeln berättar Morgan Sellén, Managing Director på Verifone Sweden om möjligheterna för detaljhandeln.

    Julhandeln detaljhandel

    Retailexperten: 6 tips inför julhandeln

    Julhandeln: Vad ska detaljhandeln tänka på för att lyckas? Retailexpert Anders Trege delar sina bästa tips.

    Black Friday tips

    Så lyckas du med Black Friday

    Är du redo inför årets stora köpfest? Retailexpert Anders Trege berättar om fem fördelar och ger dig fem tips inför Black Friday.

    Läs fler artiklar om Kundupplevelse

    PSD 2-direktivet öppnar upp för kreativitet och entreprenörskap

    Vill du veta hur din verksamhet kan dra nytta av PSD 2-direktivet? I den här artikeln berättar Morgan Sellén, Managing Director på Verifone Sweden om möjligheterna för detaljhandeln.

    Julhandeln detaljhandel

    Retailexperten: 6 tips inför julhandeln

    Julhandeln: Vad ska detaljhandeln tänka på för att lyckas? Retailexpert Anders Trege delar sina bästa tips.

    Lyckas med julhandeln

    3 tips som räddar din julhandel

    Hur kan du undvika att din nätbutik eller fysiska butik slutar fungera pre-cis före jul, precis som det skedde för tusentals butiker på Black Friday? Expert har tre goda råd.

    Läs fler artiklar om Retailtrender
    • Utility som handelsvara
    • Från mätare till människa
    • Digital Utility 3.0
    • Nordisk Innovation
    Uniper CIO digital strategi

    Globalt energiföretag med skyhöga ambitioner

    Uniper är ett av världens yngsta energiföretag. Trots detta har de en mycket ambitiös digital strategi.

    Søfartsindustrien olie blockchain

    Blockchain kan ge sjöfartsindustrin renare olja

    Blockchain kan vara sjöfartsindustrins räddning från olja av dålig kvalitet, genom registrering av bränslekvaliteten vid varje transaktion.

    Analytics utility

    Analytics-experten: Fördelarna som energibolagen kan uppnå

    Analytics kan hjälpa energibolag att öka merförsäljning, minska kostnader och förutspå kundtapp. Ta del av fördelarna med analytics, hur du kommer igång och ta del av vad energibolag bör tänka på.

    Läs fler artiklar om Utility som handelsvara
    Uniper CIO digital strategi

    Globalt energiföretag med skyhöga ambitioner

    Uniper är ett av världens yngsta energiföretag. Trots detta har de en mycket ambitiös digital strategi.

    Machine Learning

    Machine Learning ska ge nätbolagen ny kunskap

    Ett danskt forskningsprojekt med Machine Learning ska hjälpa nätbolagen att driftssäkra sina små transformatorstationer.

    CRM 11 skridt

    CRM-klar i 11 steg

    Många begår elementära fel under förberedelsen av ett CRM-projekt. Här får du 11 steg för hur du undviker dödsspiralen.

    Läs fler artiklar om Från mätare till människa
    Uniper CIO digital strategi

    Globalt energiföretag med skyhöga ambitioner

    Uniper är ett av världens yngsta energiföretag. Trots detta har de en mycket ambitiös digital strategi.

    Machine Learning

    Machine Learning ska ge nätbolagen ny kunskap

    Ett danskt forskningsprojekt med Machine Learning ska hjälpa nätbolagen att driftssäkra sina små transformatorstationer.

    Brain

    Energibranschen måste börja arbeta med analytics

    Analytics är ett samlingsbegrepp för metoder och discipliner som handlar om att använda data för att bättre skapa sammanhang i data, förutse framtida utveckling och ta fram bättre beslutsunderlag.

    Läs fler artiklar om Digital Utility 3.0
    Uniper CIO digital strategi

    Globalt energiföretag med skyhöga ambitioner

    Uniper är ett av världens yngsta energiföretag. Trots detta har de en mycket ambitiös digital strategi.

    Datahubben i Danmark

    Nordiska DataHubs kan ge en starkare elmarknad

    DataHubs: Sverige ska skapa en DataHub där elnätsbolag och elhandelsbolag kan utbyta data om kunder och deras elanvändning, och man drar nytta av danska erfarenheter.

    Dataetik framtidens arbetsplats

    Dataetik: ISS har fyllt framtidens arbetsplats med sensorer

    Dataetik sätter gränser för ISS användning av personuppgifter på framtidens arbetsplats, men visionen om ett smartare kontor får kraft av sensorer.

    Läs fler artiklar om Nordisk Innovation
    • Teman
      • Automation
      • Big Data & Analytics
      • Cloud
      • Förändringsledning
      • Internet of Things
      • IT-utveckling och lösningar
      • Persondata | GDPR
      • Säkerhet
    • Manufacturing
      • Datadriven produktion
      • Digital transition
      • Processoptimering
      • Robotar
      • Supply Chain Management
    • Retail
      • Omnikanal
      • Marketing
      • Enabling employees
      • E-commerce
      • Kundlojalitet
      • IT-utveckling och lösningar
      • Kundupplevelse
      • Retailtrender
    • Utility
      • Utility som handelsvara
      • Från mätare till människa
      • Digital Utility 3.0
      • Nordisk Innovation
      • Om TransformationTools
      • SE DK NO
      • TransformationTools
      • Digitala drivkrafter hjälper dig att sätta kurs mot den blåa oceanen
      • 11. december 2017
      • Big Data & Analytics
      • Förändringsledning
      • Omnikanal
      • Kundupplevelse

      Digitala drivkrafter hjälper dig att sätta kurs mot den blåa oceanen

      Så ska Herning Folkeblad navigera i den digitala transformationen.

      Alex Nielsen_ digitalisering

      Hur lyckas man med digitalisering? Foto: Herning Folkeblad

      Christian P. Olsen
      Om Christian P. Olsen

      It-skribent med starkt kommersiellt fokus. 

      Kontakta och följ Christian P. Olsen

      • Email: chrpo@eg.dk

      Utvalda

      Molnplattformar skapar rädsla för GDPR

      Av: Christian P. Olsen

      Satya Nadella Microsoft Dynamics GDPR compliant

      DI Digital Årsmøde: "Digital Transformation - Digitalisering der skaber værdi"

      Av: Christian P. Olsen

      DI Digital 2018

      DI Digital Årsdag 2018 - sådan fastholdes digitaliseringens gevinster

      Av: Christian P. Olsen

      Bardram DI 2

      Se allt av Christian P. Olsen

      Kunderna, de tekniska möjligheterna och därmed marknaden förändras hela tiden i allt snabbare takt. För att kunna hänga med är det nödvändigt att relatera till de digitala drivkrafterna och vad de kan göra för din verksamhet.

      Många verksamheter håller just nu på att förhålla sig till de nya möjligheterna, men få har koll på omfattningen och konsekvenserna. Det innebär inte bara en anpassning av CRM-systemet samt befintlig teknik och processer. Omfattande och strategisk digitalisering är djupt förankrad i värdeskapande inom verksamheten. Ofta ändrar du inte bara produkter och tjänster, vanligtvis förändras affärsmodellen och verksamhetens prioriteringar.

      Som Senior Management Consultant på EG med fokus på affärs- och processutveckling följer Thomas Munksgaard den digitala utvecklingen och möjligheterna på nära håll.

      "De största digitala drivkrafterna just nu och under de kommande åren är tekniker som blockchain, 3D-printing, VR, AR, AI, maskininlärning, Internet of Things, molnet, analytics, mobilitet och sociala medier. Om dessa tekniker används på rätt sätt kan de förändra marknader och verksamheter från grunden".

      Utmaningen är helt enkelt att välja vilken eller vilka tekniker du ska satsa på. Här är det viktigt att bland annat klargöra var man får ut mesta möjliga av sin investering. Är det en molnlösning eller en satsning på robotteknik, eller borde du istället sätta ökat fokus på analytics och sociala medier? Det beror på bransch, kunder och möjligheter, men oavsett vad man väljer bör man utgå ifrån att teknik och affärsprocesser hänger tätt ihop och ska hanteras därefter.

      Svårigheten med att se sin verksamhet utifrån

      Vilka behov och möjligheter man har är ofta svårt att se, delvis för att det krävs djup insikt för att överblicka alla digitala drivkrafter och dess möjligheter, dels för att det är svårt att tänka "utanför boxen" när du är mitt i det. Thomas Munksgaard fortsätter:

      "När vi stöttar verksamheter börjar vi alltid med en grundlig genomgång av samtliga delar av verksamheten. Därmed säkerställer man en grundlig bedömning av affärspotentialen. Här är det en stor hjälp att komma utifrån och ha erfarenhet från andra branscher och case. Baserat på översynen håller vi sedan en strategi-workshop där vi tillsammans definierar verksamhetens nya digitala vision och mål. Utifrån visionen och de utvalda målen prioriterar vi sedan de insatser och projekt som verksamheten direkt kan genomföra."

      Digital transformation med fokus på analytics och sociala medier

      Mediehuset Herning Folkeblad upplever samma utmaningar som många andra mediehus i resten av världen: de fysiska medierna minskar, de primära inkomsterna fortsätter komma från de fysiska kanalerna och de alternativa digitala produkterna är ännu inte lönsamma eller tillräckligt attraktiva för konsumenterna.

      Med andra ord krävs digital innovation och det måste ske snabbt. Utmaningen kommer att vara att skapa en digital affärsmodell som tar hänsyn till den nya och den gamla generationens digitala beteende och förändrade förväntningar på relevans. Samtidigt gäller det att behålla fötterna på jorden och bibehålla inkomsterna från den fysiska affärsmodellen.

      Personifiering som affärsmodell

      Om affärsmodellen i framtiden inte kommer att vara baserad på papperstidningen så är frågan vad den ska bestå av. Villy Gravengaard är chef och Senior Advisor på Digital Solutions på EG. Han ansvarar för samarbetet med Mediehuset Herning Folkeblad som går ut på att stötta verksamhetens digital transformation. Men vilka insatser har mediehuset valt för att understötta detta?

      "Herning Folkeblad har många digitala kontaktytor med sina kunder. Därför är e-post, sociala medier och analytics en självklar del i digitaliseringsprojektet."

      Alex Nielsen, VD för Mediehuset Herning Folkeblad, förklarar:

      "Digitalisering har gjort det tydligt att vi som mediaföretag påverkas avsevärt av marknadsmekanismer. Vi ser nu att den personliga användarupplevelsen gör att mediakonsumenter återvänder till våra innehållswebbplatser. Det är värdefullt för oss att leverera en produkt som också gör läsarna engagerade och därmed goda ambassadörer för Herning Folkeblad. Vi tittar därför på detaljhandelns förmåga att erbjuda personliga slutprodukter genom att arbeta med omnichannel och analytics."

      Ta itu med traditionell segmentering

      Den digitala strategin ger Mediehuset Herning Folkeblad ett verktyg som samlar in information från datakällor och som gör det enkelt att skapa nya idéer och affärsmöjligheter efter mediekonsumenternas önskemål. Nu skapas en digital produktdesign för att se till att användarna gör fler besök, stannar längre, betalar och återvänder. Detta kräver givetvis insikter om läsarna, men också i data. Därför analyseras befintlig användardata så att nyhetsbrev och exponering av nyheter på olika plattformar kan kombineras på individuella sätt.

      "Tidigare segmenterade man efter ålder, kön och bostad, vilket kan vara utmärkt, men det är nödvändigt att ta itu med den traditionella segmenteringen, om du vill komma igång med personifiering. Det kräver artificiell intelligens som kommer närmare en verklig personifiering av innehållet. Vi gör det redan på detaljhandelsmarknaden, och för Herning Folkeblad blir det nu en integrerad del av den digitala produktportföljen", säger Villy Gravengaard på EG.

      Lokalt är fortsatt ett fokusområdet

      De flesta medier arbetar redan med ambassadörskap i form av kundklubbar och särskilda fördelar för prenumeranter. Men dessa begrepp måste också optimeras i ett digitalt sammanhang och kräver ett systematiskt arbetssätt för att bli framgångsrikt. För Mediehuset Herning Folkeblad handlar det om att titta på hela affärsmodellen och produkten, så att de kan dela med sig av nyheter, men också leverera personliga produkter och tjänster. Alex Nielsen berättar om vad mediehuset ska uppnå:

      "Vår styrka är att vi kan leverera lokala nyheter. Vi måste behålla den här kopplingen till mediekonsumenterna i framtiden. Just här ser jag digitalisering som ett bra alternativ. Om vi, baserat på den lokala förankringen, kan leverera ett digitalt nyhetsflöde som konsumenterna föredrar så har vi chansen att tävla mot de sociala medierna", säger Alex Nielsen, och avslutar:

      "Tanken är att kärnverksamheten - spridningen av det lokala redaktionsinnehållet – ska vara samma, men att paketeringen och tillgängligheten för konsumenterna förbättras och bidrar till ökat engagemang."

      • Dela

      Utnyttja de digitala affärsmöjligheterna

      Anmäla dig till nyhetsbrev från oss på DXC Technology och få strategisk inspiration och praktiska förslag på hur ditt företag bäst kan utnyttja digitala möjligheter - direkt i din inkorg.


      Vi på DXC har spännande erbjudanden och nyheter om våra produkter och tjänster som vi hoppas att du vill höra om via e-post. Vi kommer att använda din information för att förutsäga vad du kanske är intresserad av. Vi hanterar din data med respekt och du hittar detaljerna om det i vår integritetspolicy.

       

      Genom att godta att DXC hanterar din data ger du oss möjligheten att tillhandahålla skräddarsytt innehåll i marknadsföringssyfte. Hanteringen av data låter DXC använda informationen om dig för att leverera det mest relevanta innehållet. Detta samtycke kan upphävas när som helst. För mer information om hur data används, vänligen se DXC:s integritetspolicy.

      IT outsourcing
      Andra läser också
      Digitalisering SKI

      ”Digitaliseringens mörka sida är växande missnöje”

      Kundupplevelse

      Så blir framtidens detaljhandel: De 7 mest innovativa trenderna

      Möt den digitala kundens förväntningar

      Kundernas beteende förändras ständigt. Kan du hänga med i utvecklingen?

      Dynamics 365 for marketing
      TRANSFORMATIONTOOLS C/O DXC Technology
      +46 8 524 910 00
      Personuppgiftspolicy